Hier volgen de puzzels mét hun oplossing. Let op elke puzzel heeft zijn eigen nummer, omschrijving en oplossing.

Puzzel nummer

Puzzel informatie

Puzzel nummer: 1

Puzzel Omschrijving:                         SPEL 1: Woordpuzzel in geheimschrift 1

Oplossing: doornroosje

 

Omschrijving

De tekens op deze puzzel zijn uit het Runen alfabet. Dit alfabet stond afgebeeld in het instructie boekje. 

Bekijk de symbolen en vind de juiste letter erbij. Dan krijg je de juiste code

 

Foto puzzel + oplossing

oplossing = doornroosje

Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 2

Puzzel Omschrijving:                        SPEL 2: Woordpuzzel in geheimschrift 2

Oplossing: efteling

 

Omschrijving

De tekens op deze puzzel zijn uit het runenalfabeth. Als een team direct al de tekens herkent, kunnen ze het runen alfabet opzoeken in google. Weten ze het niet, dan kunnen ze deze puzzel pas oplossen als ze bij Silke - de runenmeesteres zijn geweest. Daar krijgen ze namelijk het runen alfabet op een kaartje mee. Dan is de puzzel oplossen makkelijk. 

Foto puzzel + oplossing

oplossing = efteling

Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 5

Puzzel Omschrijving: 

SPEL 5: Prinsen en Prinsessen                        

 

Oplossing: KWPDRG

 

Omschrijving

Je ziet 6 prinsessen. De prinsen liggen er los bij. Hang de juiste prins bij de juiste prinses en je krijgt een code. 

Nog te doen: Prinsen uitprinten en lamineren

Foto puzzel + oplossing

gereed


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 4

Puzzel Omschrijving:   

SPEL 4: Cijferslot Sneeuwwitje                      

Oplossing:  876

 

Omschrijving

Omschrijving

Antwoord:

1, 2 en 3 zitten niet in de code.

Van 4, 5, en 6 is er 1 juist en op de goede plek.

6, 1 en 2 leert ons, dat de 6 er in zit, want van die drie getallen zit er één in.

6 stond dus in het rijtje met 4 en 5 op de juiste plek.

4 en 5 zitten er dus ook niet in.

Van 5, 4 en 7 zit er 1 in, maar niet op de juiste plek.

Dus de 7 zit er in, maar niet op die plek.

Dat wisten we ook wel, want 6 zit op die plek. 8, 4, 9 betekent dat de 4 er niet in zit (wisten we al) en de 9 ook niet, want daar moest de 6 staan.

Dus de 8 is juist en staat op de juiste plek.

De code wordt dan  8 7 6

Foto puzzel + oplossing

gereed


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 3

Puzzel Omschrijving:   

SPEL 3: De schoenen van Assepoester - Code is 6 cijfers                      

Oplossing:122755

 

Omschrijving

De teams moeten op zoek naar het kassabonnetje van Assepoester. Deze kunnen ze uiteraard vinden in het huis van Assepoester. De tijd is de code: 122755

Foto puzzel + oplossing

Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 6

Puzzel Omschrijving: 

SPEL 6: De zeven dwergen                        

Oplossing: 8935426

 

Omschrijving

Zet de dwergen op de juiste plek en zo krijg je een 7 cijferige code.

 

 

Foto puzzel + oplossing

Gereed!

Puzzel informatie

Puzzel nummer: 7

Puzzel Omschrijving:                        SPEL 7: Verborgen schatten

Oplossing: RT56

 

Omschrijving

Er staat ergens een soort van vogelhuisje... Je ziet geen puzzel of iets anders. Maar toch moet hier ergens een code zitten...

Achter een verborgen, uitschuifbare plank, vind je de code!

Foto puzzel + oplossing

Oplossing = romein                           Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 8

Puzzel Omschrijving:                        SPEL 8 - Drankenpuzzel

Oplossing: SNEEUWWITJE

 

Omschrijving

Je ziet hier een recept staan van een drankje. De vraag is: Hoe heet dit drankje?

Dat is een Sneeuwwitje!

 

Foto puzzel + oplossing

Oplossing = Sneeuwwitje                                     Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 9

Puzzel Omschrijving:                        SPEL 9: Geluidsfragment

Oplossing: Hans en Grietje

 

Omschrijving

 

Je krijgt een geluidsfragment te horen. Welk sprookje hoor je hier?

Antwoord: Hans en Grietje

Foto puzzel + oplossing

oplossing = Hans en Grietjes

Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 10

Puzzel Omschrijving:                        SPEL 10: Instructieboekje

 

Oplossing: VIJF

 

Omschrijving

Als je het instructieboekje goed hebt doorgelezen, heb je deze puzzel kunnen vinden:

Spel 10: Als je dit leest en je vult bij vraag 10 het antwoord VIJF in ontvang je direct 5 Coins

 

Foto puzzel + oplossing

Oplossing - VIJF

Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 11

Puzzel Omschrijving:                          

SPEL 11: Emoji Puzzel

Oplossing: Vrouw Holle

 

Omschrijving

De emoji's beelden sprookjes uit. Als je het juiste sprookje op de juiste plek. De Rode letters in de goede volgorde achter elkaar, dan krijg je: Vrouw Holle

Foto puzzel + oplossing

Oplossing: Vrouw Holle

Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 12

Puzzel Omschrijving:                        SPEL 12: Efteling  

 

Oplossing: 4 8 9 6

 

Omschrijving

Je hoort 4 fragmenten van Efteling Attracties

1. Joris en de Draak

2. De Baron 1848

3. De Vliegende Hollander

4. Carnaval Festival

Elke attractie heeft zijn eigen nummer. Dan krijg je dus de volgende oplossing:

4 8 9 6

Foto puzzel + oplossing

Oplossing: 4 8 9 6

Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 13

Puzzel Omschrijving:                        SPEL 13: Zeven Geitjes

Oplossing: SEPTET

 

Omschrijving

De geitjes gaan muziek. De vraag is: Hoe heet het als ze met z'n zevenen tegelijk muziek maken?.

 

 

Foto puzzel + oplossing

Oplossingscode: Septet


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 14

Puzzel Omschrijving:                       

SPEL 14: Grimm

Oplossing: KEIZER

 

Omschrijving

Je ziet 8 sprookjesboeken. 7 boeken zijn van de gebroeders Grimm. Eentje is er echter van Hans Christiaan Andersen. Dat is natuurlijk:

De nieuwe kleren van de keizer.

Foto puzzel + oplossing

Oplossingscode: KEIZER


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 15

Puzzel Omschrijving:                        SPEL 15: Jafar's doolhof

 

Oplossing: BHGKW

Omschrijving

Leid Jafar naar de lamp via het magische doolhof.

Onderweg kom je letters tegen. Deze letters zijn de code.

Antwoord: BHGKW

Foto puzzel + oplossing

Oplossingscode: BHGKW


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 16

Puzzel Omschrijving:                         SPEL 16:  Magisch raadsel

Oplossing: ELFJE

 

Omschrijving

Je ziet op het plaatje heel veel 11en...

En één kleintje... een heel klein Elfje

 

Antwoord: ELFJE

 

Foto puzzel + oplossing

Oplossingscode: ELFJE


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 17

Puzzel Omschrijving:                          

SPEL 17: Zoek de verschillen

Oplossing: TIEN

 

Omschrijving

Zoek alle verschillen tussen de 2 plaatjes. Als het goed is vind je er 10. Dit is dus het goede antwoord

Foto puzzel + oplossing

Oplossing - TIEN


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 18

Puzzel Omschrijving:                         SPEL 18: Raad het gewicht

Oplossing: 17

 

Omschrijving

Los de puzzel op en dan weet je het gewicht van Doopey!

Foto puzzel + oplossing

Oplossing = 17


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 19

Puzzel Omschrijving:                          

SPEL 19: Joris en de draak

Oplossing: blauw

 

Omschrijving

Je moet bij deze puzzel geduldig zijn en rustig van stapje naar stapje springen. Alleen vanaf de blauwe pijl kom je bij de draak terecht.

Foto puzzel + oplossing

Oplossing = Blauw

Gereed!


Puzzel informatie

Puzzel nummer: 20

Puzzel Omschrijving:                          

SPEL 20: Kleurenpuzzel

Oplossing: Rapunzel

 

Omschrijving

Zet de letters in het juiste vakje. Uiteraard moeten de kleuren overeenkomen en dan kom je uiteindelijk bij het sprookje: Rapunzel uit.

Foto puzzel + oplossing

Oplossing = Rapunzel                             

Puzzel informatie

Puzzel nummer: 21

Puzzel Omschrijving:                          

SPEL 21: Tegenvloek

Oplossing: Excorcium Chaotica

 

Omschrijving

In het dorp vind je memo's van de heks Sandhya met een letter en een cijfer. Vul de letter in het juiste vakje in en ontdek wat de tegenvloek voor de Vloek voor de Switch is.

Foto puzzel + oplossing